söndag 17 juli 2011

Barn och hund...

när jag började fundera på att köpa en italiensk vinthund så läste jag massor på nätet, både bloggar och informationssidor. Det finns ju hur mycket som helst, så risken är stor att man blir alldeles vimmelkantig till slut:)  På många ställen kunde man läsa att IG är inget för barnfamljer pga. att de är så sköra....
Vi träffade en liten Italinsk vinthund också och sen var ju jag helt såld kan man säga :)
När jag ringde uppfödaren så hörde jag lite med henne, om IG och barn. Hon menade på att likväl som man måste fostra en liten valp så måste man också lära barnen i hantering av hunden, och detta gäller ju alla raser.
I vår famlj har vi tre underbara barn, Tova som är 10 år (som är delägare i Akki, mycket viktigt), Viggo som är 8 år och så Livia som är 4 år. Vi pratade mycket om vilket ansvar det är med att ha hund, hur mysigt det är och vilket jobb det också är. Alla ville verkligen ha hund (mannen var nog den mest svårövertaliga...).
Vi ringde och kollade om vi fick åka och hälsa på valparna, och det gick bra. Jag och de två äldsta barnen åkte och såklart bokades Team M jackpott omedelbart :)
Och nu kan jag informera, att ha barn och Italiensk vinthund fungerar hur bra som helst! Lika mycket som barnen älskar Akki mest av alla hundar i hela världen lika mycket älskar Akki dem.
 Tova kollar på en hundfilm på TV och Akki har intagit första parkett:)
Mina finisar!

1 kommentar:

  1. Å Rottis ska vara en bra familjehund me så där mysigt är det inte lätt att han en klump som våran. Sen är hon ju trygg me barn men hur mysigt ser det inte ut att ligga där me Akki.

    Du gjorde helt rätt val !!!!

    SvaraRadera