tisdag 4 oktober 2011

När matte fick spelet....

Idag när matte skulle släppa ut mig från altanen, så tar jag som vanligt min kollafågellägetrundan och skäller med min vackra stämma (enligt mig då, med matte är det en helt annan sak...) Helt plötsligt ser matte en fågel som verkar ha fått panik och flyger gång på gång in i rutan till altanen (nere vid marken) och kan ni tänka er att i nästa ögonblick så dyker lilla jag upp lite lägligt där.... och matte nästan svimmar när hon ser att jag får tag i fågeln och springer iväg (hon är ju så förfärligt känslig) sen blir det minsann liv i henne och hon kommer ut och är INTE glad, men då har jag ju redan släppt fågeln och den flög iväg så "whats the big deal" liksom??? Jag hade ju bara lite kul, jakt kallas det visst oxå :) men nu så har matte varit tjurig hela kvällen och säger att det blir minsann inga pussar när man haft en fågel i munnen....
Ähhh lägg av säger jag bara!!
(bilden är på när jag tuggar pinne, INTE fågel!)

2 kommentarer:

  1. Asså vilken känslig matte du har. Jag tycker det mer låter som du räddade den lilla fågeln. Hade den fått fortsätta flyga rakt in i rutan hade ju inte blivit så bra. Jag ska ta ett snack med henne jag :)

    SvaraRadera