torsdag 12 maj 2011

Hundkurs!

I tisdags var det inte så många hundar med på kursen och det var riktigt kul :)
Och som vanligt går det inte så där jättebra med koppelträningen hemma, och han sticker ganska snabbt iväg om man släpper honom lös hemma.
 På kursen däremot så är han så otroligt duktig :)
Denna gången hade jag honom lös mer än vad jag haft innan och han följde mig riktigt bra, stack inte iväg till någon av de andra 5 hundarna utan höll sig vid min sida, både när vi promenerade runt och när vi tränade inkallning. Jag märker att jag spänner mig något otroligt, måste lära mig att slappna av och våga släppa honom. Peter hade med honom i skogen häromdagen och då gick han lös hela tiden och det gick hur bra som helst. Så skärpning på mig!!
Jag vet ju att han kan!!!
Hur som helst så blir man ju hur stolt och glad som helst när det funkar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar